top of page

למה דווקא מחול ? השילוב בין הגוף לנפש

עודכן: 9 באוג׳ 2021


על פני השטח, קשה להבחין בכל היתרונות אשר מציע שיעור הריקוד.

למידה, מחשבה, יצירתיות ואינטליגנציה לא מגיעים מהמוח בלבד, אלא מכל הגוף. שילובי תנועה מגבירים את כישורי הזיכרון, הסדר והרצף. יצירת ריקודים גם מגבירה את ההערכה העצמית שהיא כה חשובה ללמידה. אנו כבר עדים לצורך בילדים לנוע לאורך כל היום.

מעבר לכך שפעילות גופנית מוכחת כיעילה להעלאת מצב הרוח, היופי שבמחול הוא המרחב הבטוח המאפשר לכל אחד ואחת יכולת התבטאות אישית. בשיעור המחול ובעיסוק בתנועה בפרט ישנה התייחסות זהה לגוף ולנפש וכמו כן גם היתרונות.


בהיבט של ילדים צעירים, ישנם כל כך הרבה סיבות לכך שהריקוד חשוב לבריאותם והתפתחותם. מעל לכל, ילדים צריכים לזוז! כל דרך להניע ילדים על הרגליים היא חובה (במיוחד בעידן הדיגיטלי).

מבחינה פיזית, כאשר הגוף נמצא בפעילות מתמדת, כמו בשיעורי המחול, הגוף מתחזק באופן טבעי, מפתח ושומר על גמישותו, בונה יציבה נכונה ויוצר בסיס מצוין לבריאות וכושר לאורך כל החיים.

ידוע כי ריקוד שורף קלוריות, משפר את שיווי המשקל, מגביר את הגמישות ומעניק ללב אימון טוב.


בנוסף להיבט הפיזי, הוכח גם שהמחול מגביר את ההתפתחות הקוגניטיבית. מחקר עדכני מתעד את חשיבות הפעילות הגופנית על המוח ותומך במה שהרקדנים תמיד ידעו - הגוף והנפש מחוברים בדרכים חיוניות.


כמו כן שיעור המחול מביא לעלייה בביטחון העצמי והדימוי העצמי ונותן מקום בטוח לביטוי אישי. בשיעור אנו עוברים תהליך למידה פיזי הדורש התמדה, משמעת, סבלנות, התמקדות ודבקות במטרה. כל אלו מלמדים את הילדים כי נדרשת עבודה קשה ומאמץ כדי להשיג את מטרותיהם וחלומותיהם.

מעבר לכך ששיעור המחול מייצר לילדים הזדמנות להכיר חברים חדשים ולפתח חברויות ארוכות טווח, העבודה עם חברי הקבוצה עוזרת לילדים לפתח מיומנויות הדרושות ללמידה כגון תקשורת, חשיבה ביקורתית ושיתוף פעולה.

באמצעות תהליך היצירה המתבצע תוך שימוש בדימויים ובאביזרים שונים, התלמידים מפתחים סקרנות ועניין בתנועה הנלמדת ובכך מנצלים את היכולות המקסימליות שלהם ללמידה.


וכמובן שלא נשכח את הכלל החשוב מכל - הנאה! הנאה היא הבסיס העיקרי לתחושת ההצלחה בשיעור הריקוד.

כמו בחיים, אם איננו יכולים למצוא אושר במה שאנו עושים, קשה לבנות חמלה והתמדה.


באמצעות האהבה לתנועה, המוזיקה והשירים המהנים, המפגש עם החברים הטובים והלמידה היצירתית - ילדנו חווים תחושת הצלחה חיובית ובלתי נשכחת ויוצאים משיעור הריקוד עם ארגז כלים חשובים ומשמעותיים להמשך החיים.





119 צפיות
  • KANJIRU (5)
  • MADC (10)
  • MADC (11)
bottom of page